Gevulde spinaziepannenkoek

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrShare on Yummly

Gevulde spinazie pannenkoek

Op sommige dagen vind ik niets leuker dan uitgebreid foto’s nemen van mijn eten maar op andere dagen ben ik al lang blij als ik met Nala op de arm iets klaar gemaakt krijg. Zo was het ook het geval met deze spinaziepannenkoeken: mijn zus was op bezoek, de babysit was op komst, Nala hing aan mijn been.. Niet meteen de moment om lekker lang te kokkerellen. Gelukkig staan deze pannenkoekjes, mits een kleine foodprep, in 1,2, 3 op tafel. Daarenboven zijn ze ook nog eens zó fotogeniek dat een snelle snapshot volstond. Ik vulde deze pannenkoekjes met 50tinten groen: jonge spinazie, gegrilde asperges, avocado, hennepzaadjes, en geplette witte boontjes met zout en limoensap. Simpel maar echt vreselijk lekker. De pannenkoeken blijven in de koelkast enkele dagen goed waardoor je ze, als het snel moet gaan, enkel even moet opwarmen, vullen en klaar.

De pannenkoeken zelf bevatten groenten (dat spreekt voor zich), en kikkererwtenmeel (=proteïnen) dus zelfs al vul je ze met banaan&choco, dan nog zijn ze redelijk gezond. En wees gerust: de spinazie heeft vooral een mooi kleurtje maar proef je niet echt. Op en top kindvriendelijk dus.

Wat heb je nodig voor deze spinazie pannenkoeken?

  • 200gr bloem (ik gebruik vaak haverbloem, maar je kan ook gewoon witte of speltbloem gebruiken)
  • 100gr kikkererwtenmeel
  • 150gr spinazie
  • 1 el bakpoeder
  • 250 water
  • 250 ongezoete plantaardige melk (bijvoorbeeld amandelmelk) of water
  • snuif zout
  • olijfolie om te bakken
  • optioneel: handvol verse basilicum

Hoe maak je deze spinazie pannenkoeken?

  1. Mix alle ingredienten in een blender
  2. Laat het deeg een 5 a tien minuten rusten
  3. Bak in een beetje olijfolie in een pan, draai de pannenkoek om als de bovenkant niet meer nat is

De laatste tijd ben ik erg fan van een simpele witte bonen dip: Giet een blikje witte bonen af en plet ze met een vork (rustiek) of blend met een foodprocessor ze fijn zoals een hummus, beetje limoen of citroensap, een scheutje olijfolie en wat zout erbij. Meer moet dat niet zijn.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrShare on Yummly

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *