Groene smoothies

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrShare on Yummly

Groene smoothie bowl

Met fruit smoothies kan je in principe weinig mis doen maar eens je je aan de groene variant waagt, hou je toch best met een aantal dingen rekening.

Zo combineer je beter geen spinazie met blauwe bessen, aardbeien of frambozen want anders is de kans groot dat je met een grijze of bruine brei eindigt en daar wordt niemand blij van, toch?

Spinazie (bevroren of vers) werkt heel goed en is subtieler van smaak dan boerenkool of paksoi. Wil je nog een extra portie groenten toevoegen? Probeer eens een portie bevroren voorgekookte bloemkool mee in de mix te gooien. Of voeg een schepje tarwegraspoeder of spirulina toe voor een extra groene boost.

Ananas, kiwi, nectarinen, mango appels, appelsienen en banaan zijn prima om je smoothie te zoeten. Heb je je smoothie graag wat lopender dan kan je er kokoswater of amandelmelk aan toevoegen.

Heb je je smoothie graag wat dikker (hetgeen handig is als je er een mooie smoothiebowl van wil maken want dan blijven de toppings beter liggen) dan gebruik je best bevroren vruchten en/of kan je er een halve avocado, een beetje chipzaad, hennepzaadjes of kokosyoghurt aan toevoegen. De extra vetten zullen je ook langer verzadigd houden en dempen de suiker-rush een beetje.

Wat gebruikte ik in deze smoothie?

  • 1/4 bevroren ananas
  • sap van 1 appelsien
  • 1 nectarine zonder velletje (voor de kleur)
  • handvol spinazie
  • 1 el chiazaad
  • 1 el hennepzaad
  • plus extra nectarine, duiven en zaadjes als topping

Hoe maak je deze smoothie?

  1. Blend alles bij elkaar tot je een gladde smoothie hebt
  2. Giet in een kommetje of glas/jar
  3. Top met al je favorieten: granola, noten putten zaden, extra stukken fruit..
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrShare on Yummly

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *